חברת  "מדביר הצפון" מחזיקה בכל ההיתרים וההסמכות הנדרשים

1-800-302-828

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדברה ביולוגית – כל מה שכדאי לדעת על הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית – כל מה שכדאי לדעת על הדברה ביולוגית

מדביר הצפון מספקים שירותי הדברה מקצועיים ואיכותיים בכל אזור חיפה, הקריות והצפון, ברמה מקצועית ללא פשרות ועם 100% יעילות!
רוצים לקבל שירות הדברה מקצועי שמבטיח וגם מקיים?
הזמנת מדביר אמין, מורשה ומוסמך תחת פיקוח המשרד להגנת הסביבה עם מדביר הצפון – כל מה שצריך לעשות זה לחייג אלינו ונשמח להגיע!

מה זה הדברה ביולוגית?

הדברה ביולוגית היא שיטה שבה משתמשים במערכות, בעלי חיים ואורגניזמים שונים הקיימים בטבע, כדי להדביר מזיקים ספציפיים.
השיטה משמשת בעיקר בחקלאות, כי לרוב, הדברה ביולוגית מתאימה לשימוש בשטחים גדולים, רחבים ופתוחים.

השיטה התפתחה בעקבות הביקוש העולה לשימוש בשיטות ידידותיות לסביבה, שאינן רעילות לאדם ולבעלי חיים אחרים.
עם זאת, שימוש בהדברה ביולוגית יכול לגרום גם נזקים משניים מסוגים אחרים, כמו לפגוע באוכלוסיות של בעלי חיים וצמחים שאין צורך להדביר אותם.
דוגמה לכך היא הבאת העורבים לישראל, כדי לצמצם את אוכלוסיית היונים, אשר גרמה לנזק משני בגלל פגיעה באוכלוסיות נרחבות של מיני ציפורים מקומיות ונודדות.

מצד שני, יש דוגמאות רבות לסוגים אחרים של הדברה ביולוגית המיושמים בהצלחה כבר שנים רבות, כמו למשל דגי גמבוזיה להדברת זחלי יתושים בבריכות נוי, פיזור זכרים עקרים של זבובים ויתושים למניעת התרבות שלהם ברחבי העולם ואף שימוש בחיידקים, מיקרואורגניזמים ופטריות כדי להדביר מזיקים זעירים מסוגים שונים.

הדברה ביולוגית קיימת בטבע בדרכים מגוונות וניתן לראות דוגמאות רבות שלה, כמו צרעות הפוגעות בזחלי פרפרים, אשר מסייעות לצמצם את הפגיעה במיני צמחים שונים.
צפרדעים ודו חיים אחרים ניזונים מחרקים ובכך מסייעים לווסת את אוכלוסיית החרקים בעולם ועוד.

כיום קיימות שיטות מתקדמות וחדשניות מסוגים שונים, של הדברה ביולוגית, אשר משמשות לצרכים שונים, אם כי הגישה הרווחת היא לשלב בין הדברה ביולוגית לבין שיטות הדברה נוספות כדי להגיע לתוצאה אופטימלית. הנה כמה דוגמאות:

הדברה ביולוגית – דוגמאות

הדברה בעזרת טורפים – הדברה ביולוגית של כנימות בעזרת חיפושית מושית השבע (פרת משה רבנו) – לרוב מיושמת בחממות, כאשר מפזרים את החיפושיות באוויר החממה ונותנים להן לטרוף את הכנימות. גם אקריות טורפות אקריות אחרות המזיקות לצמחים, עטלפי חרקים טורפים חרקים שונים, חתולים מרחיקים מכרסמים ועוד.

הדברה ביולוגית על ידי פיזור גורמי מחלה – אחת הדרכים הנפוצות היא לשחרר לשטח המטופל חיידקים, נגיפים ופטריות שפוגעים באופן ממוקד במזיקים ספציפיים ברמה גבוהה של יעילות ומהירות. כמו שימוש בחיידק ספציפי שפוגע בזחלים של עש ועוזר להגן על גידולים חקלאיים.

הדברה בעזרת טפיליםטפילים שונים מטילים ביצים בתוך גוף של פונדקאי, כמו צרעות אשר מטילות ביצים בתוך גופם של זחלים וגלמים של עשים וכנימות.

שימוש בצמחים להגנה על צמחים אחרים בגידולים מסוגים שונים מקובל לשתול צמח מסוים ליד צמח אחר, כדי לזהות מבעוד מועד הגעה של מזיקים ומחלות. אך ניתן גם לשתול צמחים שיש להם יכולת להרחיק מזיקים ופגיעות שונות מצמחים אחרים. כך למשל כליל החורש, המושך טפילים ספציפיים, אשר טורפים מזיקים של עצי זית. לכן מקובל לשתול עצי כליל החורש בקרבת מטעי זיתים.

 

מילה לפני סיום, הדברה ביולוגית היא אחת השיטות המתקדמות להדברה בימינו, שמיועדות לשמור על הסביבה ועל בני אדם מפני נזקי השימוש בחומרים כימיים מסוכנים.
מדביר הצפון מספק שירותי הדברה מתקדמים, בטוחים ויעילים בעזרת צוות מדבירים מורשים ומוסמכים, בעלי ניסיון במגוון שיטות הדברה מתקדמות.
צרו קשר למידע נוסף!

שתף את המאמר:

מדביר הצפון